marți, 21 ianuarie 2014

Cornulete cu rahat, din aluat cu untura

Zilele acestea am observat pe blog un mare interes pentru "Fursecurile cu untura" pe care le-am prezentat anul trecut si astfel mi-am adus aminte de placuta si inegalabila lor fragezime, dar si de faptul ca inca mai am din ingredientul acesta special, portionat si congelat in pungulite individuale.
Acestea au fost cele mai bune cornulete pe care le-am mancat, avand ocazia sa le compar direct cu unele primite cadou in aceeasi zi, dar pregatite cu unt si amoniac. Cele cu untura sunt moi, se rup bucatele cand musti din ele, deloc uscate si, un lucru pe care pun pret, nu contin zahar in aluat, dulceata fiind asigurata numai de umplutura si glazura din zahar vanilat. Minunate si gata in numai 40 de minute!


INGREDIENTE (2 tavi = 60 buc):
550g faina 000 (sitata)
1 1/3 plic praf de copt (13g)
un praf de sare
2 plicuri zahar vanilat (optional)
coaja rasa de la jumatate de lamaie
150g smantana grasa
1 galbenus
200g untura moale
cateva linguri de apa (la nevoie)

+150-200g rahat
zahar pudra vanilat

PREPARARE:
Faina si praful de copt se cern intr-un castron incapator, apoi se adauga, pe rand urmatoarele: sare, zahar vanilat, coaja lamaie, smantana, galbenus si untura.
Ingredientele se amesteca, apoi se framanta cu mana. Daca aluatul nu foarmeaza o bila compacta se adauga apa, lingura cu lingura, pana ramane nelipicios. Eu am folosit 30ml, dar cantitatea depinde de greutatea si textura oului, smantanii si unturii.



Aluatul rezultat nu are nevoie de refrigerare, prin urmare se imparte in doua sau 3 bucati, apoi se trece direct la a se intinde foaie.
In functie de forma rezultata,patrata sau rotunda, se taie triunghiuri.



La baza fiecarui triunghi rezultat se asaza una sau doua bucatele de rahat, apoi se ruleaza inspre varf si se transfera in tava acoperita cu hartie de copt.

Cornulete se coc in cuptorul preincins, la foc mediu, timp de 30 de minute.



Imediat ce se scot din cuptor, cornuletele se tavalesc prin zaharul pudra.
Se servesc dupa racire.


Sursa reteta: Cristina's World

3 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...