duminică, 1 aprilie 2012

Brownies

Am trait ceva vreme cu impresia ca prajitura americana "Brownie" este una si aceeasi cu autohtona "Negresa", dar abia cand am inceput sa inteleg ceva din lectura unei retete si nu a mai fost o simpla insiruire de ingrediente / cantitati, am realizat ca diferenta este mare, iar numele ei este "ciocolata" ... muuuulta ciocolata.
Si cum zilele acestea iar a fost frig, am inceput sa poftesc la ciocolata si dulciuri care sa o contina. Am luat toate resturile de ciocolata pe care le aveam prin casa si le-am inclus in cel mai cunoscut desert de peste ocean: "Brownie".
Bun tare, n-am ce zice, foarte rapid si usor de facut, potrivit pentru o zi friguroasa in care arzi o gramada de calorii numai clantanind din dinti (nu a fost cazul la noi), asa ca sa nu iti faci prea tare procese de constiinta. E moale si cremoasa in interior, iar deasupra are o cojita subtire si crocanta, combinatia mea preferata.


INGREDIENTE (25X30cm):
340g ciocolata
110g unt
200g zahar
4 oua
2 lingurite esenta de vanilie
1/2 lingurita sare
140g faina

PREPARARE:
Ciocolata si untul se topesc impreuna, pe bain-marie, apoi se adauga zaharul si se incorporeaza.
Amestecul se lasa la racit.



Ouale se adauga pe rand, amestecand bine dupa fiecare.
Se includ sarea si esenta, iar la final faina, continuand a amesteca folosind mixerul.



Compozitia se toarna in tava acoperita cu hartie de copt si se introduce in cuptorul preincalzit.


Prajitura se coace la foc mic (minim), timp de 45-60 min, fiind gata atunci cand o scobitoare introdusa in compozitie este scoasa curata.



Se lasa in tava, sa se raceasca, apoi se taie patratele.


2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...