sâmbătă, 17 martie 2012

Mini-tarte cu nutella vegetariana, din avocado

Cand mi-am propus sa incerc pentru prima oara crema de ciocolata din avocado, cu alune (Raw Nutella), temandu-ma de o reactie nefavorabila din partea familiei, am intentionat sa o combin cu un aluat sfaramicios si sa o servesc sub forma de mini-tarte. Intre timp, crema s-a dovedit incredibil de buna si asa, simpla, incat abia am mai avut cu ce umple tartele, piticii s-au tot servit, incantati ca pot manca "ciocolata cu lingurita".


INGREDIENTE ALUAT pentru 15-16 buc:
300g faina 000
120g zahar
130g unt cubulete (rece)
1 ou mare
1 galbenus
un praf de sare

CREMA:
2 avocado (250g piure)
1-2 linguri suc de portocale
5 linguri miere (80g)
1/2 lingurita esenta de vanilie
20g cacao
100g alune macinate fin

PREPARARE:
Pentru aluat, se pune faina intr-un castron larg. In centru se face o gropita si se pun restul ingredientelor. Toate ingredientele se adauga cat sunt reci.


Se amesteca rapid cu varfurile degetelor, apoi se framanta. Odata obtinut un aluat moale si legat, acesta se acopera cu folie alimentara si se refrigereaza cel putin 30 min.


Crema se prepara dupa indicatiile de AICI.

Aluatul refrigerat se scoate din frigider, se lasa 2-3 minute sa se inmoaie usor, apoi se intinde foaie, groasa de 1/2cm.
Din aceasta se taie cercuri mari, cate unul pentru fiecare forma (unsa cu ulei si tapetata cu faina).


Fiecare cerc de aluat se preseaza usor, folosind degetul mare si aratatorul ambelor maini, apoi se asaza in forma.


Aluatul se preseaza cu degetele pe fundul si peretii formei, se marcheaza indentatiile, folosind coada unei linguri de lemn.

Excesul de aluat, care depaseste inaltimea formei, se indeparteaza dinspre interiorul formei, spre exterior, folosind degetul mare sau un cutit.



Pentru acest tip de aluat, pentru formele mari, este recomandata folosirea tehnicii de coacere "in orb" (descrisa pe larg AICI), dar, in cazul acestor forme mici, am folosit in paralel si tehnica sus-amintita, cat si coacere obisnuita, iar rezultatele, putin diferite, m-au convins ca, pe viitor, sa nu ma mai complic. pentru doritori, poze de la coacerea "in orb":


Tartele se coc 25-30 min, in cuptorul preincalzit, la foc mediu. Cand sunt gata se lasa la racit, in forme, apoi se scot si se umplu cu crema.



Se pastreaza la frigider.



2 comentarii:

  1. superbe!invatz lucruri noi de la tine!nu stiam ca se numeste asa"in orb"

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am aflat din articolul la care am pus link ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...