duminică, 29 ianuarie 2012

Clatite moi, din aluat cu frisca

Cele mai moi clatite din cate am mancat! In plus, aluatul se obtine foarte repede, clatitele se coc foarte repede, si asftel, nu trebuie sa iti petreci jumatate de zi in picioare, in fata aragazului. Datorita acestei retete, am eliminat singurul lucru care m-a oprit pana acum sa pregatesc clatite atat de des pe cat ne-am fi dorit.




INGREDIENTE pentru 18-20 buc (mici, 15cm):
6 oua mari
220ml lapte
100g frisca lichida
1 lingurita esenta vanilie
30g zahar pudra
un praf de sare
140g faina 000
+50g unt (pentru tigaie)

PREPARARE:
Toate ingredientele, mai putin faina, se mixeaza usor. La final se adauga faina si se mixeaza pana la inglobare.

Tigaia se asaza pe aragaz, la foc mic, iar in ea se topeste untul. Odata topit, se lasa sa se scuga intr-o canita.
Se ia din compozitia de clatite cu un polonic si se toarna in tigaia unsa cu unt. Se invarte tigaia astfel incat compozitia sa acopere fundul acesteia.

Imediat ce se observa pete maronii pe marginile clatitei, ceea ce se va intampla foarte repede, se intoarce clatita, cu ajutorul unui cutit. Se mai lasa pe foc cateva secunde, apoi se rastoarna pe o farfurie.

Pentru urmatoarea clatita, se unge tigaia cu untul topit anterior, folosind o pensula. Se repeta procedura anterioara, pana la terminarea compozitiei.

Clatitele se ruleaza si se ung cu diverse umpluri.
Pentru a-si pastra textura moale cat mai mult timp, clatitele unse sau nu, se acopera cu folie alimentara, imediat ce nu mai sunt calde.


2 comentarii:

  1. m-ai facut curioasa,data viitoare cand voi face clatite ma bag la reteta ta :). Merci :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am fost tare multumita, nu cred ca mai schimb de la reteta asta. Pe langa factorul cel mai important, gustul, m-a impresionat si rapiditatea cu care s-au copt, dar apoi m-am intrebat daca nu cumva a fost si meritul tigaii ceramice (e prima oara cand fac clatite in ea si nu in cea speciala, de clatite, de la Tefal). Cand le incerci, te rog sa imi trasmiti daca ti s-a parut ca s-ar face mai repede decat altele. Merci. Te pup.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...