vineri, 23 septembrie 2011

Briose cu morcovi si nuca

Tot frunzarind blogurile culinare din afara am observat un aluat folosit foarte des, in diverse combinatii si preparate, al carui ingredient principal nu-l vedeam folosit decat in felurile principale, nicidecum in deserturi: morcovul. Apoi mi-am dat seama ca are sens, doar e dulce si suculent, asa ca am zis sa incerc, chiar mi-am luat si niste hartie de briose portocalie, special pentru asta. In plus, aluatul acestor briose mi-am propus sa il fac dupa modelul celui de tort (mai ales ca am vazut multe torturi cu blat din aluat de morcovi), asa ca am batut ouale si zaharul mai mult, ca pentru pandispan. Prin urmare, asa cum speram sa se intample, briosele au iesit foarte pufoase ... partea proasta e ca nu stiu daca are legatura cu morcovul sau cu modul de preparare, dar, nu-i nimic, gasesc eu raspunsul la urmatoarea transa de briose. In final am fost foarte multumita de briosele mele pufoase, dulci si aromate. Abia astept sa vina si Alexandra de la gradi, sa-mi spuna si parerea ei.



INGREDIENTE pentru 10 buc:
2 oua mari
130g zahar
120ml ulei de floarea soarelui
180g faina 000
1 lingurita praf de copt
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1/4 lingurita sare
2 morcovi mari
40g nuci macinate
1/2 - 1 lingurita scortisoara
1 lingurita suc de lamaie

PREPARARE:
Ouale si zaharul se bat la viteza mica, apoi mare, timp de 3 minute.
Uleiul se adauga treptat, amestecandu-se timp de 1 minut dupa ce s-a adaugat integral.

Faina se amesteca impreuna cu sarea si prafurile (de copt si bicarbonatul), apoi se incorporeaza in amestecul cu oua, rezultand o compozitie destul de tare.

Morcovii se rad pe razatoarea mica (120-130g), apoi se incorporeaza in compozitia anterioara, folosind o lingura.
La final se adauga alunele, scortisoara si sucul de lamaie.

Compozitia se repartizeaza in formele de briose pregatite in avans (cu hartie sau unse cu unt).


Briosele se coc 20min la foc mijlociu, in cuptorul preincins.


Se lasa la racit in tava cel putin 10 minute.

5 comentarii:

  1. Sunt extraordinar de bune aceste briose ! Felicitari pt retetat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si pentru mine a fost uimitor rezultatul cand le-am facut prima oara. Sunt, intr-adevar, foarte bune. Ma bucur ca nu sunt singura care le gaseste astfel.
    Multumesc pentru confirmare si vizita, Irina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioase și ușor de făcut! Deja nu mai avem.🙈

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar acuma le-am scos din cuptor sunt foarte bune și pufoase , mulțumesc frumos pt reteta .

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar acuma am scos din cuptor muffiny sunt buni și pufosii mulțumesc frumos pt reteta 😊

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...