marți, 23 august 2011

Tort de mere cu sos caramel

In ultimele weekenduri am calatorit, am campat in cort, ne-am bucurat de o companie tare placuta, dar am si degustat niste deserturi foarte foarte bune, pregatite de maini pricepute si experimentate. Dintre acestea s-a remarcat un delicios tort de mere, pe care toti copiii prezenti l-au devorat, fara a mai lasa aceasta placere si adultilor.
Prin urmare, am solicitat reteta si, imediat ce am avut timp, l-am pregatit. S-a dovedit la fel de bun pe cat mi-au dezvaluit micutele bucatele pe care am apucat sa le gust in ocaziile trecute, dar si foarte usor de pregatit.
Si cum nu m-a rabdat inima sa nu adaug ceva personal, asa cum fac cu toate retetele pregatite, am adaugat fiecarei felii cateva suvite dulci de sos caramel.




INGREDIENTE pentru o forma rotunda de 22cm:
3 oua
260g zahar
1 lingurita esenta de vanilie
140ml ulei
150ml iaurt natural
260g faina
1 plic de praf de copt
3-5 mere curatate de coaja si feliate
+SOS CARAMEL

PREPARARE:
Ouale intregi se bat cateva minute impreuna cu zaharul, pana la topirea acestuia din urma si formarea unei creme.
Se adauga uleiul, putin cate putin, dand un aspect mai grasimos cremei.


Faina se amesteca impreuna cu praful de copt, apoi se adauga in compozitia anterioara, alternand cu iaurtul.
Jumatate din compozitia obtinuta se rastoarna in tava de tort, pe al carui fund s-a fixat hartie de copt, iar pe ai carei pereti s-au intins ulei, apoi faina.


Deasupra compozitiei se asaza feliile de mar. Pentru a forma un singur strat ajung 2 mere, dar pentru a obtine un tort mai bogat, se poate dubla cantitatea.


Restul de compozitie se rastoarna peste mere si se niveleaza.
Deasupra se asaza o coronita de felii de mar, asezate sub forma de evantai.


Se coace la foc mijlociu, timp de 50-60min, in cuptorul preincins.


Cand este gata se lasa la racit in forma, apoi se taie felii si se acopera cu suvite de sos caramel racit, pregatit dupa reteta de AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...