joi, 30 iunie 2011

Tarta cu multe C-uri (caise, capsuni, coacaze)

Desi mai aveam ceva bunatati ramase de ieri, astazi am planuit o vizita prin vecini si am vrut sa pregatesc un dulce cu fructe pentru mica gradinita ce se strange la astfel de intalniri ... din pacate m-am lungit prea mult cu pregatirile si nu am mai apucat sa iau tarta cu noi, abia am apucat s-o scot din cuptor si sa ies pe usa, grabita de chemarile insistente ale "piticilor". Am avut ceva emotii ca nu o mai gasesc buna de fotografiat pana ma intorc, lasand-o "singurica si neaparata" cu B acasa, dar, dragul de el, a reusit sa se abtina. :)
Tarta a iesit foarte buna, chiar si asa simpla, fara crema. Am fost foarte surprinsa sa descopar ce savoare puternica au caisele coapte si ce suc minunat lasa ... te fac sa lingi farfuria. Sigur voi reface aceasta reteta si cu alta ocazie.



INGREDIENTE ALUAT pentru 10 portii:
200g unt moale
150g zahar
2 oua mici
1 lingurita esenta de vanilie
400g faina 000

UMPLUTURA FRUCTE:
300g caise foarte coapte
150g capsuni
50g coacaze negre
50g zahar
4 linguri gem capsuni sau caise

PREPARARE:
Untul moale se mixeaza 2 minute, apoi se amesteca, pe rand, cu zaharul, ouale, esenta si, la final, faina.
Se framanta pana la inglobarea tuturor ingredientelor si obtinerea unui aluat legat, moale si usor unsuros.


Aluatul se refrigereaza pentru cel putin 20min.

Odata scos din frigider se imparte in doua bucati si se intinde intai o foaie, pe un prosop de bucatarie acoperit cu faina.
Foaia se acopera cu forma de tarta unsa si tapetata, asezata cu gura in jos.
Fundul formei se impatureste in marginile prosopului si, printr-o miscare rapida, se intoarce.
Se ridica usor marginile aluatului de pe forma, astfel incat acesta sa acopere complet fundul formei, proces ce va fi finalizat prin presarea cu degetele pe marginea inferioara a tavii.
Aluatul de prisos se taie cu un cutit.


Fructele se asaza direct peste foaia de aluat din forma, apoi se presara zaharul.


Din restul de aluat se taie fasii de latime egala si lungime variabila, potrivite pentru acoperirea fructelor, sub forma unei retele.
Fasiile pot fi asezate intai cele orizontale acoperite de cele verticale sau intretesute (asa cum am procedat eu).

Pentru a obtine o retea intretesuta, se asaza intai toate fasiile verticale, apoi se asaza, pe rand, cele orizontale, ridicand "una da, una nu" fasiile verticale, astfel incat cele orizontale si cele verticale sa se suprapuna, alternand.


Daca mai ramane aluat, pe margine se asaza un brau, care sa acopere imperfectiunile.


In gaurile retelei de deasupra se asaza cate o lingurita de dulceata, avand grija sa nu acopere si fasiile de aluat. Acestea se vor unge cu ou batut.


Tarta se coace 30min, la temperatura medie, in cuptorul preincalzit.


Se lasa in tava; se serveste dupa racire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...