vineri, 20 mai 2011

Tarta cu pere

Pentru weekend aveam in minte un tort cu pere (pentru o aniversare in familie de data asta), dar cum mi-a luat-o Maia inainte cu pregatirile, am ramas cu ingredientele pe stoc, asa ca am avut ocazia sa incerc ceva ce imi place, dar de pregatirea caruia ma temeam: tarta cu aluat fraged.
Nu a fost asa greu, deoarece m-am documentat serios inainte, am luat la cunostinta toate regulile, m-am pus pe treaba si a mers muuult mai repede si usor decat ma asteptam.


INGREDIENTE ALUAT FRAGED:
170g margarina (sau unt)
80g zahar praf
1 plic zahar vanilat
2 galbenusuri mici
un praf de sare
80g smantana
250g faina
1/2 lingurita praf de copt

UMPLUTURA:
2 pere mari
50g gris
1/2 lingurita scortisoara
2 oua
200g branza de vaci
100g smantana groasa
100g zahar
2 pliculete zahar vanilat

PREPARARE:
Aluatul l-am pregatit tinand cont de toate conditiile prezentate AICI

Foaia de aluat pusa in forma se acopera in strat subtire, cu gris-ul amestecat cu scortisoara
Perele se curata de cotor si coaja, apoi se taie felii subtiri de 5mm, care apoi se pudreaza pe ambele parti cu restul de gris, ca sa absoarba din umezeala. Se acopera fundul tavii cu feliile de para, asezate evantai.


In aceasta forma, tarta se coace 20min la foc iute, pentru a se inmuia fructele. In acest timp se pregateste compozitia cu branza si smantana.


Galbenusurile se amesteca impreuna cu zaharul tos si vanilat, apoi se adauga branza si smantana.
Dupa ce s-au incorporat se adauga albusurile batute spuma tare. Se amesteca utilizand o spatula sau lingura.
La finalul celor 20 min de copt, tarta se scoate din cuptor si peste ea, se rastoarna rapid compozitia cu branza si smantana.


Se mai da la cuptor, la foc mijlociu, pentru inca 35-40min, timp in care trebuie sa se intareasca compozitia de deasupra, fructele fiind deja moi.

Se lasa sa se raceasca in tava.


Mi-a fost teama cum se va comporta aluatul fraged in combinatie cu perele, care au fost super zemoase (de obicei se recomanda a se folosi cirese, visine, caise, piersici, mere, dovleac), dar tarta a iesit foarte buna, aluatul a fost fraged ca cel al tartelor de cofetarie, iar umplutura a fost usoara si racoritoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...