miercuri, 25 mai 2011

Nasturasi dragalasi

La cererea "publicului" am facut biscuitii a caror prezentare imi place cel mai tare din cate am incercat ... nasturasii.



INGREDIENTE pentru 2 tavi (40 buc):
200g unt topit
150g zahar pudra (sitat)
2 galbenusuri
400g faina (sitata)
un praf de sare
esenta
2 linguri cacao

PREPARARE:
Untul topit se mixeaza impreuna cu zaharul, sarea si esenta, apoi se adauga si galbenusurile.


Se adauga o parte din faina, apoi jumatate din compozitie se toarna intr-un alt castron.
Pe rand, in castroane, se incorporeaza faina sitata si se framanta, pana cand se obtine un aluat compact si moale.
Intr-unul din castroane, inainte de a se adauga toata faina, se va adauga cacao.
In poza se va vedea ca aluatul nu mi-a iesit foarte compact, pentru ca am adaugat putin cam multa faina (am inceput sa le fac "din ochi" si mai dau rateuri).

Vor rezulta doua bile de aluat, ce se vor refrigera cel putin 30min, imbracate in folie alimentara.
La scoaterea din frigider aluatul va fi foarte dens (datorita prezentei untului in compozitie) si va fi nevoie sa fie lasat putin la temperatura camerei, altfel se va rupe cand va fi intins.


Se infaineaza masa de lucru. Cand s-a inmuiat putin, aluatul se intinde foaie de 1/2cm grosime, din care se taie cercuri mari. Eu am folosit pentru asta un capac de biberon :p Pentru cercul interior am folosit un capac de la o sticla de lapte. Ideea este ca cele doua cercuri sa fie concentrice, cu o distanta intre ele care sa permita asemanarea cu un nasture. Cercul mai mic va fi folosit numai pentru a lasa o urma, deci trebuie avut grija cat de tare se apasa, pentru a nu ajunge pe partea cealalta.


Gaurile nasturiasilor se fac folosind capatul unui pai.
Pentru "ata" se subtiaza intre degete o bucatica mica din aluatul de cealalta culoare decat cea a nasturelui si se potriveste intre gaurele acestuia.



Nasturasii se asaza in tava acoperita cu hartie de copt si se coc la foc mic, in cuptorul preincins, timp de 8-10min.
Se lasa neaparat la racit, calzi nu sunt prea buni. A doua zi sunt insa tare gustosi. Reteta asta ar merge tare bine si cu crema intre biscuiti. O sa caut o reteta si revin.

6 comentarii:

  1. Cu placere. Ideea am preluat-o si eu de la niste decoratiuni de tort.

    RăspundețiȘtergere
  2. vai iar am dat peste ei!sunt perfecti...tre sa-i fac..sper ca zilele astea daca imi ajuta bunul Dumnezeu:* Tie ti-or ieshit perfect nujtiu daca si mie o sami iasa asa de binne..i-ai facut de mai multe ori?

    RăspundețiȘtergere
  3. I-am facut doar de 2 ori si de fiecare data au iesit frumosi (poza de la inceput si cea de la sfarsit sunt facute in dati diferite). O sa-ti iasa sigur daca gasesti niste decupatoare care sa respecte o ratie buna a diametrelor. Eu am folosit gura unui pahar si capacul unei sticle de lapte Milli. :) Cauta ce ai prin casa, fa niste incercari si vezi ce iti place cum iese.
    Succes si rabdare (la partea cu ata, pe mine m-a cam parasit rabdarea si multe le-am lasat fara).

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...